måndag 11 mars 2013

Muffins Med Limesmak

Muffins med limesmak som är lite frasiga på ytan. Ja, det är mitt bidrag till mars månads utmaning hos Söta Sakers, där utmaningen var just Muffins.

Plocka fram:
muffinsformar :)
100 g margarin
3 dl socker
3 små ägg
2,5 tsk vaniljsocker
1 kryddmått salt
2 tsk bakpulver
2 msk nypressad limesaft
3 dl mjöl

Gör så här:
Börja med att smälta margarinet och låt det kallna. Kläck äggen och vispa ihop dem fluffigt med sockret. Blanda sedan i salt, bakpulver, vaniljsockret och limesaften. Rör i mjölet lite i taget så att det blir en tjock smet, häll till sist i det kalla margarinet. Blanda väl och fyll formarna till hälften.

Recepter ger ca 20 normalstora muffinsar och de ska gräddas i ca 10-12 minuter i 200 grader. Hoppas att ni tycker det låter gott och vill prova på, Lycka till! Karin

7 kommentarer:

  1. Mums ser gott ut att ha till kaffet ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Mumsfillibabba!!
    Dom ser riktigt smarriga ut.

    Kramar
    Lene

    SvaraRadera
  3. Muffins är så gott, och rätt så enkelt också :)
    Ang mina cupcakes så var det verkligen perfekt med små, för oftast ( iaf jag) så räcker det med en liten bit av något sött, och till kaffet tar jag gärna något gott!
    Ha en fortsatt go kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Citrus är en favoritsmak hos mig!! Älskar det syrliga!

    1000-tack för receptet! Kul att så många delar med sig av så mycket smarrigt! KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Mums skulle sitta fint till fikat i morgon. Ha en härlig tisdag kram Beijan

    SvaraRadera
  6. Hjälp!!! Nu måste jag ju bara baka idag! NU!!! :)
    Kram Malin

    SvaraRadera