torsdag 10 januari 2013

Raggsockarna Är Klara, Årets Första



Nu är mina raggsockar klara och jag måste säga att jag är riktigt nöjd med dom, de sitter som en smäck :)

Tänkte med de här bilderna hoppa på en fotoutmaningutmaning hos Edith & jag som heter Vänner emellan. Temat var Årets första och de här bilderna visar årets första stickade "grej" för mig. Inte några proffsbilder precis men temat kunde inte ha passat bättre :)
Garnet jag har använt heter Raggsocksgarn och kommer från Garngrossisten Mark färg nr, 10. Stickat hela sockan med stickor nr 4,5. Mönstret jag har använt kommer från Järbo Garn och heter Klassiska raggsockar i Raggi 90384. Ett bra basmönster men jag stickade tån på mitt eget sätt.

13 kommentarer:

  1. Wow vad fina, färgerna var hur härliga som helst. Förstår att du är nöjd o bara går omkring o myser i dem. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina blev de! Inget projekt för mig som har små kaminer i fötterna och helst går barfota, i varje fall inne.
    Då blir det "Hela England bakar i kväll"!
    Kram kusin vitamin

    SvaraRadera
  3. Tackar, nu blir det soffan, en filt, en kott the och första avsnittet av Hela England bakar, hoppas det är bra :)
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Titta in på min blogg, jag har något åt dig där ;)
      Kramis
      Anneli

      Radera
    2. Nu blir jag nyfiken får kolla, Karin

      Radera
  5. Roligt att sticka med melerat garn, dina blev jättesnygga. Ser sköna ut.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Så fina sockar! Klart att du får vara med i fotoutmaningen :) Ju fler vi är desto roligare blir det.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vad fina sockor! / VBK

    SvaraRadera
  8. Åh va fina! Tänk om man kunde sticka :P
    Ha en skön fredag
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  9. vilka härligt färgglada!
    Önskar dej en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga färger på sockarna!!
    Jag har också med sockar i mitt senaste inlägg, fniss...men inte hemstickade;(
    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Grattis Karin, visste väl att du kunde sticka Sockar . De blev jättesnygga, kram

    SvaraRadera