måndag 30 juli 2012

Godnatt, Finaste

Nu har jag läst ut den här fina boken som jag har gått och kikat på sedan jag köpte, har verkligen tyckt om Dorothy Koomsons tidigare böcker (Marschmallows till frukost och Min bästa väns dotter) som jag verkligen kan rekommendera. Den här boken handlar om de bästa vännerna Nova och Mal. Nova har gått med på att bli surrogatmamma till Mal och hans fru Stephanie, men ingenting går som det var tänkt då Stephanie ändrar sig i sin svartsjuka mot Nova. Så Nova föder Leo och boken börjar egentligen med att han råkar ut för en olycka och hamnar i koma. De båda sammansvetsade familjerna får reda på sanningen och allt kommer till ytan. Godnatt, finaste är en bok om kärlek, vänskap men även om stora svek i livet. En bra läsa på stranden bok som man gärna vill läsa vidare i.

Boken får för de första 300 sidor fåren 4:a och de sista 100 kanske en 3:a, så en riktigt stark 3:a av 5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar