onsdag 5 november 2014

Sanningens Ögonblick

Ibland hittar jag gamla böcker som på något konstigt sätt bara har blivit liggande och inte lästa, en sådan bok var den här. Har läst någonting av författaren Kristin Hannah innan som jag tyckte var riktigt  bra så då måste även denna bli läst. 

Boken handlar om tre systrar som växer upp på en hästgård tillsammans med deras pappa. Systrarna är väldigt olika till sättet med står varandra väldigt nära när det verkligen hettar till, för det gör det i boken flera gånger. Det här är ingen dans på rosor bok utan det är tragiska historier de bär på alla tre. Den äldsta systern Winona får alltid reda ut och är egentligen olycklig då hon lever själv. Mellansystern aurora medlar mellan alla och lever i ett olyckligt äktenskap och lillasystern ViviAnn som är pappas ögonsten och också har ansvaret för gården, hon gör först och tänker efteråt. Allting börjar med att indienen Dallas anställs på gården av Winona och sedan får man följa familjen genom flera år i en riktigt story. Helt klart underhållande och väldigt lättläst.

Boken får en 3:a av 5 möjliga av mig.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Denna har jag också i bokhyllan, oläst. ;) Det kommer ständigt någon annan bok före i kön... Men det är ju en lyx att kunna välja så där. Gott att ha ett litet "lager" nu i höst-/vintertid. :)
    Trevlig helg! Och tack för påminningen om boken.

    SvaraRadera
  2. Det där med att böckerna är i kö känner jag igen, du får flytta upp den här lite grann nu. Ha det bra Karin

    SvaraRadera