lördag 15 november 2014

Bara Tre Kan Leka Så

Då har jag tredje boken av Denise Rudberg i serien om åklagarsekreteraren Marianne och de två poliserna Torsten och Augusin hon jobbar tillsamman med. Ville gärna läsa även denna här delen även fast jag kom ihåg att jag tyckte tvåan var lite seg. Det handlar om att en politiker, Bror  hittas mördad i sin lägenhet i Stockholm. Allt verkar konstigt då det verkar som att han haft en bra liv. samtidigt försvinner två kvinnor spårlöst och på något konstigt sätt verkar det hänga ihop. På baksidan av boken står det att det ska vara detta som är upptakten i boken och då tycker jag att det borde vara lite högre tempo. Tror jag hade läst över halva innan kvinnorna försvinner så det var inte så spännande när man hela tiden visst att de skulle försvinna och sedan tog boken liksom slut. Nej jag kommer inte läsa flera i serien.

Boken får en 2:a av 5 möjliga av mig.

7 kommentarer:

  1. hade tänkt läsa den, men tror jag hoppas över. Kram åse

    SvaraRadera
  2. Boktips är alltid bra. Även såna tips om gör att man avstår.. Jag gillar högt tempo och det ska hända massor..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja då ska du inte läsa den här :-) kram Karin

      Radera
  3. Hej! Jag såg ett inlägg från 2012 dör du hade virkat kuddar. Undrar hur du sydde ihop bak- och framstycket? Hade du fleece under det virkade också?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tittat på mina kuddar och jag brukar ha en kudde som jag syr på den virkade framsidan på. Tycker det blir fint med fleece även under det virkade har även haft Manchester på en stor brun kudde. Tror att det finns bilder på monteringen på någon av mina kuddar. Hör gärna av dig igen om du har funderingar.
      Lycka till med din kudde, Karin

      Radera
  4. Åhh boktips, fick mig att vilja gå till bokhandeln och köpa travar med böcker... Härligt så här års ju!!

    Hoppas allt är bra med dig. I December kör jag igång utmaning igen, så välkommen att hänga på om du kan/vill och har lust :)

    e-Kram Tatjanis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag om jag hinner, alltid kul med utmaningar . Kram Karin

      Radera