måndag 26 augusti 2013

Styckerskan Från Lilla Burma

Kan man tycka om en styckerska? Ja, det kan man nog, i alla fall om man läser Håkan Nessers senaste bok om polisen Barbarotti som är den femte i serien från den lilla orten Kymlinge. Boken börjar med att Barbarotti  ska börja jobba igen efter sin älskade Mariannes död. Han får ett cold case som till en början verkar lugnt men ju mer han  nystar ju mer misstänksam blir han runt omständigheterna kring Ellen Bjarnebo styckning av maken Harry. Och själv vill man också veta vad som egentligen hände med Ellens båda män. Ja, för var är egentligen hennes andra make Morinder som försvann på en moped för så länge sedan? En riktigt bra bok även om den inte var lika spännande som de andra fyra.

Boken får en stark 3:a eller kanske en liten 4:a av 5 möjliga av mig.

5 kommentarer:

  1. Vi lyssnade på den senaste gången vi åkte till Västervik! Vi skulle nog ge den en stark fyra och ett extra plus blir det för att Håkan Nesser läser själv och gör det så himla bra!
    Nu lyssnar vi på hans senaste och den läser han inte själv, så det är inte riktigt samma sak! Och vi saknar den humör om finns i Barbarottiböckerna!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  2. Oj, då där blev det ett fel, humor skulle det stå förstås och inte humör!
    Men då kan ju Melody få framför sin fråga om förra inlägget:
    Varför fanns det ingen Shih tzu snygging med på någon bild?

    SvaraRadera
  3. Jag gilla Håkan Nesser men denna har jag inte läst så tack för tipset. Ha en fin tisdag och Kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Nesser är en favorit men den här har jag inte läst, så jag tackar o bugar för tipset. Kramisar Tina

    SvaraRadera