fredag 22 februari 2013

Fyllda SmörgåsGifflar Med Soltorkad Tomat Och Fetaost, Recept


Nu har jag bakat stora smörgåsgifflar till utflykten i morgon. Gjorde två olika fyllnader, soltorkade tomater och fetaost i hälften och de andra blev det rökt skinka och ost. Receptet är en favorit och det har jag haft på bloggen innan, RECEPTET. Skillnaden mot de "vanliga" smörgåsgifflarna är att de här gör jag dubbelt så stora, jag delar en stor rundel i fyra bitar istället för i åtta. Den här sorten som är fylld med soltorkade tomater och fetaost viker jag ihop som ett kuvert så inte fyllningen ramlar ut. Gräddningstiden blir någon minut längre också.

Fyllnad med soltorkade tomater och fetaost gör  jag så här:
Använder 1 paket fetaost och mosar sönder med en gaffel. Skär ca 10-12  bitar soltorkade tomater i olja i mindre bitar och blandar dem med osten, så att det blir en "gosig" röra. Den här röran räcker till sex rikligt fyllda gifflar.


De är kanske extra goda nybakade men funkar utan problem dagen efter och de går bra att frysa. Perfekta som sportlovsmackor.

2 kommentarer:

  1. Åh, så gott det låter, du är så duktig.
    Hoppas ni får en lyckad utflykt.
    Kram från din bloggvän Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Åhh supergott ser det ut!!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera