måndag 21 november 2011

Stickat Pannband Med Virkade Blommor

Har just stickat klart ett pannband som fick små vita virkade blommor. Pannbandet är stickat med ett garn som heter Molly från Järbo Garn och stickor nr:8, lade upp 14 maskor och stickade så det blev bra till ett huvud.

De virkade blommorna är gjorda i bomullsgarn och virkade med en 3,5 så här gjorde jag:
Virka 5 lm, slut till en ring med en sm.
Varv 1: 3 lm, 1 fm om ringen, upprepa 6 gånger
Varv 2: Runt alla 6 lm-bågarna virkas; 1 fm, 3 st, 1 fm = 6 blad.
Avsluta med en sm, före första fm. Fäst garnet.

Dagens steg: 5170 (det är ju måndag)

1 kommentar:

  1. Jag har ju snöat in på mina vantar ett tag, men igår började jag också sticka ett pannband. Så roligt ju :) Jag ska lära mig att virka sådana fina blommor som du gör. Helt söta!

    Och kompis, när ska vi ses? Jag har haft sjukligt mycket att göra och därför inte hört av mig. Men en bio eller middag eller både och vore trevligt. Lite för att lysa upp höstmörkret så att säga.

    Kram!

    SvaraRadera