måndag 18 augusti 2014

Dans På Glödande Kol

Nu har jag läst den 14:e boken av Anna Jansson om gotlandspolisen Maria Wern, en varje sommar hör liksom till. Den här var riktigt bra och hade en bra story tycker jag. Iden här boken är det bränder i Visby som tar polisens tid och vem som är de skyldiga till husbränderna på samma gatan. Kan det verkligen stämma att det är pojken Leo, som det verkar och vilket är i så fall hans motiv? I den här boken får även Maria träffa på brandmannen Björn igen och det blev ju trevlig. Vill inte skriva så mycket mera om boken för risken att avslöja hur det gamla gymnasiegänget känner varandra och vilka av dem som kanske inte tycker så bra om varandra. Men jag tror att om man läst de tidigare böckerna i serien så läser man den här också och så klart vill man läsa nästa också.

Boken får en riktigt stark 3:a av 5 möjliga av mig.

5 kommentarer:

  1. oj den verkade spännande!!...Jag brukar se tv serien Maria Vern...o de är ju också så bra! Men finns säkert mer i en bok.Är det fristående delar av böckerna?.. ha de bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är fristående böcker men visst är det en röd tråd med händelser mellan personerna som nog är bäst om man läser dem i ordning. Ha det bra Karin

      Radera
  2. Känns som en bok i min smak. den får jag läsa. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnar bara på ljudböcker numera men någon bok av henne har jag varken läst eller hört.. Jag har ju sett de flesta som gått på TV men jag får nog kolla i telefonen om den här kanske är inläst..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att alla böckerna i den här serien finns inlästa. Kram Karin

      Radera