måndag 20 oktober 2014

Gryningstimmen

Det var riktigt länge sedan jag läste en bok av Tamara McKinley, på något sätt är de alltid lite lika. Australien, kärlek, gamla brev, någon som dör och ett arv. Och så var det nog i den här också men jag hade ingen annan bok hemma just när jag fick lite lust att läsa så då fick den duga. Boken handlar om Fleur som är gift med Greg, de grälar och precis samtidigt får hon ett stort arv av sin faster så helt lägligt åker hon till australiska landsbygden och letar reda på gården hon ärvt.
Om det är så vidare dramatiskt vet jag verkligen inte utan mer en lite fråga om hur de ska mötas igen och bli sams, för det förstår man ju att de naturligtvis ska bli. Boken är ganska trevlig.

Boken får en stark 2:a av 5 möjliga av mig.

2 kommentarer:

  1. Tamaras böcker är som jag säger, härlig slöläsning. De uppfyller kraven när man vill ha något lättsmält, och underhållande.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig slöläsning :-) ja det var ett bra uttryck, kram Karin

      Radera