fredag 27 december 2013

Populäraste Luckorna I Julkalendern 2013


Förra året så tittade jag efter vilka tre luckor som hade legat i topp i julkalendern så jag tänkte jag skulle göra det samma i år. På första plats kommer den lilla virkade tomten som fanns i lucka 15 som både kan stå upp eller hänga i granen. Mönstret finns HÄR.



På andra plats med bara någon plats mindre kommer lucka 1, där jag hade den här virkade grytlappen med stora rutor. Mönster finns här.

Och på tredje plats kommer en av vinterns favoriter för mig, det stora hjärtat som jag virkade i lovikkagarn. Mönster finns här.

Vill också passa på att skriva ett stort TACK till er alla som har följt och kommenterat i julkalendern, det är jättekul och det är jättesnällt av er. Det är verkligen kul att läsa vad ni tycker och att ni gillar mina luckor, det blir jag väldigt glad över.

Mina egna favoriter i årets julkalender var nog Lovikkahjärtat och de här stjärnorna jag sydde i filt för de blev så himla söta. Sedan gillade jag de roliga granarna jag sydde i papper, hur enkla som helst med väldigt dekorativa. 


6 kommentarer:

  1. I år har jag missat din kalender alldeles så jag tilllåter mig att ta en titt så här lite i efterskott. Gillar dina stjärnor i lappteknik och mycke mer. Gott Nytt År! Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du att du tittade in i julkalendern nu och att du gillade de små stjärnorna, Karin

      Radera
  2. Har svårt att välja en favorit, det var så många som jag gillade :) Men lovikkahjärtat var superfint! Kanske får det bli det.
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Så många fina tips i din kalender har det varit. Tycker också ditt hjärta är underbart. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Lovikahjärtat är verkligen jättegulligt! Du är så pysslig och vilket arbete du gjort med julkalender på blogggen, det hade jag i två år tror jag, men det blev lite för stressigt för mig med ett inlägg om dagen...
    Hoppas du kan unna dig ett par lata dagar nu!

    SvaraRadera
  5. Tomten är helt rätt. Som du vet fastnade jag för granen från ifjol, som jag utvecklade lite. Alla gäster fick var sin. Populärt ska du veta. Ifjol fick alla änglar och förrfjol nästan en likadan tomte som din. Kan man kalla det tradition ?! Vad ska det bli nästa jul tro ?
    Kram Eva

    SvaraRadera