onsdag 11 juni 2014

Kall Skaldjurspaj Och Bubbel


Ja, nu är det mycket om kvällarna kan man säga och det tillhör liksom de här veckorna innan alla skolor slutar, studenter, terminsavslutningar och semestrarna börjar. För visst är det så att man alltid ska försöka hinna ses och träffas en gång till innan sommaren och det tycker jag är superkul. Så den här veckans kvällar är uppbokade med bara glada grejer. Igår kväll var mina bästa jobbarkompisar hos mig och ikväll ska jag träffa mitt gamla "tjejgäng". Så bara roliga kvällar den här veckan, igår hade vi superkul och det blir det garanterat i kväll också. På torsdag sedan blir det extra festligt med en student som vi ska åka och fira.

Igår hade vi lite knytis på tilltugg och bubbel och sedan gjorde jag en kall skaldjurspaj. Den här pajen är perfekt om man jobbat hela dagen för den går bra att förbereda, bara att dekorera innan det är dags att äta. Receptet på pajen har jag haft innan på bloggen och det finns här. Igår dekorerade jag pajen med avokadoklyftor och en stor hög med skivad rödlök i mitten.

2 kommentarer:

  1. Jag älskar skaldjurspaj och bubbel, så jag kommer gärna också, *fniss*
    Vi åt det på Nils (barnbarns) konfirmation, bl.an. han älskar det också och hade bett sin mor göra det i stället för smörgåstårta. Den blev mycket uppskatat. Det tror jag även din blev. Avakado gillar jag med, men det hade inte Nisses paj.
    Denna tidpunkt är det mycket festmat på gång.
    Ha de fint/ Eva

    SvaraRadera
  2. Vilken fin paj! / VBK

    SvaraRadera