måndag 20 februari 2012

Misterioso

Nu har jag läst den första boken av Arne Dahl i serien A-gruppen. Boken gick som tv-serie i julas och den tyckte jag jättemycket om så jag ville läsa boken också. Boken var bättre än serien men det var svårt i början för jag hade bilderna kvar från tven och det tog ett tag att bilda sina egna bilder. Det är mycket med personerna och händelser som skiljer sig i boken. Det tog ett bra tag innan jag kom in i boken det var mycket personer, namn och händelset som skulle falla på plats.
Boken handlar om A-gruppen som bildas som en specialgrupp inom polisen för att lösa de mord som plötsligt sker på några höga finansmän. Det är en härlig blandning av personer som ingår i gruppen och det är kul att läsa hur de lär och känna varanndra.
På grund av att jag sett tv-serien blir det ju inte riktigt spännande men jag tycker att boken var bra och jag vill verkligen läsa flera i samma serie, får läsa innan det blir mera på tv.

Boken får en 3:a av 5 av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar