onsdag 1 februari 2012

Virkade Körsbär


Ikväll har jag virkat några små körsbär som ska vara till en liten smaskig överaskning imorgon.

Så här virkade jag mina körsbär:
Varv 1: 6 fm i en magisk ring
Varv 2: 1 fm, 2 fm i nästa maska varvet ut (9)
Varv 3: 2 fm, 2 fm i nästa maska varvet ut (12)
Varv 4: fm varvet runt (12)
Varv 5: 2 fm, virka 2 fm ihop (9)
Stoppa körsbäret
Varv 6: 1 fm, virka 2 fm ihop (6)
Virka ihop hålet och fäst. Virka ett litet skaft, lägg upp 10 lm, vänd arbetet och virka sm tillbaka. Sy fast skaftet, jag drog igenom garnet och gjorde en knut i botten.

Dagens steg: 10765 (Hittills har veckan gått bra, härligt att gå i lite snö)

2 kommentarer:

  1. Söta! Hur stora är de? Tänkte om de blir för små ör att bli en barnleksak? Vill virka såna till lille G (9 månader) och ha i en korg i hans rum. /Hälsn MV

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Körsbären blir inte så stora som en riktig bigarå ungefär. Jag hade dom som dekorataion på en chokladtårta jag virkade.
      Lycka till och kul att du hittade till min blogg, hälsa gärna på igen.
      Karin

      Radera