måndag 7 april 2014

Sydda Hönor I Tetraformat

Då är det dags att plocka fram de här små hönorna som är jättelätta att sy. De kan stoppas med vanlig vadd eller vetekorn/ris så sitter de lite mera "coolt". Om ni vill ha mönster och beskrivning får ni klicka HÄR. 

Ikväll är jag trött i benen efter den riktigt långa kvällspromenaden så nu blir det nog en macka och lite the och så ska jag sy lite på en kyckling som verkar gullig. Misstänker också att det nog blir att titta på den nya danska serien i 1:an som heter Arvingarna, den verkar bra.

6 kommentarer:

  1. Så söta kycklingar! Här blir det garanterat inget påskpynt!
    Måste nog erkänna att jag saknar TV en del kvällar, men det får
    bli att börja i ny bok!
    Kramisar från oss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tänkte på dig när jag såg att Sveriges mästerkock junior skulle börja . Hoppas allt är bra med er alla kram Karin

      Radera
  2. Ja just de ja ... dom kycklingar syddes jag med förra året, får nog kolla upp var dom finns ... eller sy nya för det var ganska så roligt !
    Ha det bäst ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja dom är roliga att sy och lätta att göra, passar bra till små påskpresenter :) ha det fint Karin

      Radera
  3. Kul kycklingar och de passar ju bra till en hönsmamma som jag. En av mina hönor ligger just och ruvar. Ska kläcka nästa vecka.
    Tackar för beskrivningen! Jag sparar den till nästa år och hoppas på bättre om tid då.

    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Så fina! Undrar just om de inte är skyldiga till något litet bus eller så? De ser lite väl oskuldsfulla ut :o)

    SvaraRadera